Ana sayfa Gündem Halk TV ve Fox TV neden ceza aldı?

Halk TV ve Fox TV neden ceza aldı?

PAYLAŞ

Radyo ve Televizyon Üst Kurulu (RTÜK), Fox TV ve Halk TV’ye ceza verdi. Cezalar, Fox TV’de yayınlanan ve Fatih Portakal’ın sunduğu Ana Haber Bülteni ile Halk TV’de yayınlanan ve Uğur DÜndar’ın sunduğu Halk Arenası programına verildi. Peki cezalar hangi gerekçeyle verildi? İşte ayrıntılar…

Fox TV’de Fatih Portakal’ın sunduğu Ana Haber Bülteni’ne 3 gün yayınlanmama cezası verilirken, yaklaşık 1 milyon TL’ye yakın da para cezası verildi.

Halk TV’de Uğur Dündar’ın sunduğu Halk Arenası programına ise 5 kez yayınlanmama cezası verilirken, 80 bin TL de para cezası verildi.

Her iki kanala da verilen cezalar için, “Halkı kin ve düşmanlığa tahrik etmek ve toplumda nefret duygularının oluşmasına neden olunması” gerekçe olarak gösterildi. Öte yandan Fox TV’ye “tarafsızlık ilkesini esas almadığı“, Halk TV’ye de “eleştiri sınırlarını aştığı” gerekçesiyle ek bir ceza daha verildi.

Bahse konu olan gerekçeler, Fatih Portakal’ın Ana Haber Bülteni’nindeki sözleri ve Metin Akpınar ile Müjdat Gezen’in Halk Arenası’ndaki sözlerine dayandırılıyor.

Cumhurbaşkanı Erdoğan eleştirmişti

Fatih Portakal Fransa’daki Sarı Yelekliler eylemleriyle ilgili söylediği sözlerden dolayı, Metin Akpınar ve Müjdat Gezen ise Halk TV’deki Halk Arenası programında kullandığı ifadelerden dolayı Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan tarafından eleştirilmişti.

Bundan birkaç gün önce de Cumhurbaşkanı Erdoğan’ın avukatı Hüseyin Aydın, Halk TV’ye idari para cezası uygulanması talebiyle RTÜK’e başvuruda bulunmuştu.

Tekrarı halinde lisansları iptal edilecek

Ayrıca RTÜK’ten yapılan açıklamada, her iki kanalın bir daha aynı cezayı alması halinde lisanslarının iptal edileceği belirtildi.

1 YORUM

Yorum Yap

Yorum yazın
Please enter your name here